Gillar inte müsli…men….

Hej….

Ja, jag lever och har semester, super nice. Men mycket händer så att uppdatera bloggen har inte varit på prio-1-listan!!

Men nu har jag fått höra att många vill ha mitt recept på müslin och här kommer den. Och som vanlig är allt beräknat på min höft….lägg till eller dra ifrån om ni tycker att det ser konstigt ut. Och påsarna är normalpåsar inga storhushållspåsar 😀

Mumsig müsli

1 plåt

1 förpackning glutenfria havregryn (alt vanliga)

3 dl boveteflingor (alt rågflingor)

1/2 påse solrosfrön

1/2 påse pumpakärnor

1/2 påse meolnkärnor

1/2 påse linfrön

1 påse valnötter

1 påse hasslenötter

1 påse mandel

Sätt ugnen på 150°.

Hacka nötterna, blanda ihop allt det torra och lägg i en långpanna. Ringla över ca 1-2 dl rapsolja och så mycket honung som du vill ha. Jag tog nästan 1/2 ica´s flytande honung. Blanda runt det hela.

Rosta detta i ungen i 1 timme, VIKTIGT!!! rör om var 10 minut.

Ha i valfritt med torkad frukt, jag tog körsbör, blåbär, russin, gojjibär och fikon. MUMS!!

4 thoughts on “Gillar inte müsli…men….

Kommentera

