Myskväll

Igår kväll valde vi att lyxa till det lite med att gå på bio och äta på Stallyktan. Och då passade det ju bra att granska det lite närmre. Jag har alltid tyckt att det är prisvärt och ganska god mat där, så nu börjar vi!!

Hämtade ut biobiljetterna till A good day to Die Hard och DET var den sämsta film jag någonsin sett, var faktiskt på väg att lämna filmen innan den var slut, men stod ut!! Sen gick vi vidare till Stallyktan, en supermysig kvarterspub med underbar miljö med få bord. Personalen är trevlig och vi sätter oss ner för att beställa in 2 stycken Bookmakertoast, en toast med oxfilé, (medium) dijonsenap, pepparrot, tomat & saltgurka med sallad och bearnaisesås med pommes och en flaska rött. Och jag har på senare år blivit ganska kinkig med att ha en aningen kylt rött vin så de gånger jag får in rumsvarmt vin….så dras poängen ner. (Inte för jag riktigt än vet hur jag ska poängsätta det hela, men det kommer att lösa sig allt efter som). Och vinet var INTE kylt!! Det går ganska snabbt att få in maten men blir besvikna direkt när vi får in en pytteliten oxfilé mer well done än medium, och såg dessutom inte röken av någon bearnaise….eller någon kypare som man kunde säga till. :-/

Så om skalan ska gå mellan 1-10 så ger jag (till vänster) J (till höger)

rummet: 6 / 5

mötet: 4 / 3

produkten: 3 / 2

atmosfären: 4 / 4

= 17 / 14 poäng

Rummet – plats där måltiden konsumeras.

Mötet – mellan servicepersonal, gäst, och ettiketsregler.

Produkten – måltidsservice med både mat, dryck och även en kombination mellan båda dessa. Även kyparens kunskap mellan mat och dryck är viktig!

Atmosfären – helheten.

One thought on “Myskväll

  1. Så du var alltså lite mer förlåtande än gubben din?! 🙂
    Men kan förstå, är ju själv tämligen yrkesskadad efter 25 år eller så i branchen och ganska gnällig på allt inom mat utom det jag gör själv (vilket ju är fantastiskt!!) 😀
    Kram

Kommentera

