Håller ni med eller?!?

Vet ni vad jag saknar…

Jo jag skulle vilja kunna läsa mig till om hur någon upplever ett restaurangbesök och JA det behöver inte vara nått besök på en fem stjärning krog utan bara få veta vad folk i allmänhet tycker och upplever sina besök. i form av atmosfär, bemötande och maten. Och det kan jag inte påstå att kan läsa mig till någonstans. Så nu tänker jag ge mig ut i matdjungeln och skriva utifrån de fem aspekten, styrsystemet, atmosfär, rummet, mötet och produkt. Och då först och främst inrikta mig på atmosfär, rummet, mötet och produkten…inte så mycket på styrsystemet. Det kanske blir lite huller om buller i början, innan jag riktigt vet hur jag ska lägga upp det.

Har ju varit på ett par ställen men idéen slog mig här för ett tag sen att det FAKTISKT inte finns att läsa om just sådana saker. Ja, förutom att man kan läsa sig till hur många stjärnor de får på typ eniro.

 Och glöm nu inte det att det här är ur mitt perspektiv och min ny kärlek när vi är ute och äter. Det finns inget facit och inget rätt eller fel, utan se mig som en bloggrecensent på vanliga till ovanliga restauranger, cafeér, m.m.

Vad tror ni?? Det här blandat med lite goda recept som dyker upp lite här och var. För jag har ju insett att mitt matbloggande ha ju kommit lite avsides nu när jag startat mitt kök i Örebro. Så någon matlagning på vardagar hemma blir det just inte och då faller ju hela ideen med en massa recept.

Kommentera

